A média, azaz tévé, rádió, újságok, nem azért vannak (kevés kivétellel), hogy igazsághűen informálják az embereket, hanem, hogy minél több pénzt keressenek. Nekik ez a megélhetési forrásuk. Pénzt úgy tudnak keresni, ha a cégek náluk fizetik a reklámozást. A cégek ott reklámoztatják magukat, amelyik médiát több ember követ, ezért mindegyik igyekszik, hogy őt nézzék, olvassák, hallgassák az emberek. Ez az oka annak, hogy igyekszenek minél érdekesebbet produkálni, elhallgatva az igazságot, hozzátéve a saját hazugságaikat, mások hazugságait, nem kímélve senkit, semmit. Átgázolva az embereken, nem kímélve senki becsületét. Mint a hiénák, úgy vetik rá magukat egy érdekes sztorira, átformálva azt, hogy minél érdekesebb legyen. Néha már a mesében több igazság van, mint egyes média közléseiben. Mégis követik őket azok az emberek, akiknek a bulvár média az érdekes, szórakoztató, nem pedig a tisztességes, igazsághű, ahol szerintük unalmas a műsor. Igaz a mondás: Amilyen a média, olyan a közönsége.
Albert Einstein a médiáról:
"Egy országban - újságok segítségével - két hét alatt a düh és felháborodás olyan állapotába lehet hozni az ítélőképtelen tömegeket, hogy az emberek hajlandókká válnak arra, hogy bizonyos érdekeltek érdemtelen céljaiért katonáknak öltözve öljenek, és magukat megölessék. Ennek megfelelően nem hiányoznak a próféták, akik kultúránk közeli pusztulását jósolják."